Syskon försök 1 och 2

För drygt ett år sedan skrev jag om våra tankar med ett syskon till dottern. Vi har hela tiden tänkt att vi ska göra första försöker efter sommaren 2014. Det kändes lagom så att vi skulle hinna med ett försök till innan reservationstiden gick ut för de strå vi köpt och reserverat.
Så första försöker gjordes i augusti. Nu i efterhand var det inte de bästa förutsättningar med stress och kalas, fester och körningar fram och tillbaka varje helg. Inte tal om inskolning på dagis och komma in i vardagen igen efter sommaren. Hade vi tänkt efter så hade vi lönt detta men vårt mål var att få barn. Försök misslyckades förstådd, jag tror också att inseminationen skedde för tidigt. Jag fick utslag tidig morgon och jag inseminerades på eftermiddagen. Vi tog paus i september och sa att oktober gäller för fullt. Det va bara det att jag hade inte räknat med att få utslag en lördageftermiddag dag 12. Tanken med strået va betalt men inte ivägskickat, kliniken hade semester och stängt på söndagen. Tala om flopp! Det va till och ringa spermiebanken och mimiken på måndagen och säga att vi avbryter. Fick betala för en extra transport på 1500kr, inte skoj men vad gör man.
Vi slickade våra sår och sa att ingenting ska störa oss inför nästa försök. November är vår månad. Jag räknade på att utslaget skulle kunna komma mitt i veckan så det inte fanna någon helg som störde. Betalade en transport till och sedan höll man tummarna. För att vara på den säkra sidan bokade jag in en ägglossningskoll hos gynekologen. På onsdagen var där två äggblåsor varav en ca. 17mm. Han trodde på ÄL inom 1-2 dagar. Tryggt! Jag fick utslag på stickorna i går eftermiddag och fick en tid idag på förmiddagen. Denna gången åkte jag själv med tåget. Mindre stress och skönt att ta det lite lugnt på tåget dit och hem. Allt har gått bra och nu är det bara att hålla tummarna.

Lämna en kommentar