återhämtning

Återhämtning, ja det är väl det ordet som kan beskriva den tiden som har varit sen juli då vårt andra missfall eller missed abortion detta året upptäcktes. Efter överläggning med mig själv och en utredning av en dåligt uppdaterad gynklinik så bestämde jag att vi skulle vänta med nästa försök till november. Jag ville försöka gå ner några kilo och komma in i rätt rytm igen kroppsligt. Sommaren blev höst och kilona rasade och jag kände att min kropp mådde bra. Vi mådde bra. Allt kändes som att det skulle bli bra igen. Vi hade ett försök kvar med det strået som vi reserverade i januari. Mina tankar började dock luta åt att vi skulle byta klinik. Till en klinik i Köpenhamn. Inte för att Gyn Grönlund var dåligt, tvärtom, de som jobbar där har varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Det är lätt att få tag på dom och lätt att få tid när jag har fått omslag. Men de hade inte öppet på söndagar och de har ingen frys längre så de kan förvara tanken som skickas från cryobanken. Så vi bestämde oss för att byta till Vitanova.

November kom och allt kändes som att det skulle klaffa. Tills en väldigt nära anhörig gick bort två dagar innan vårt försök. Tur i oturen så hade vi känt det på oss. Så vi hade inte beställt tanken. Utan nästa försök fick bli i december istället. Kontakten med Vitanova gick bra och jag har haft kontakt med en läkare på gynkliniken i Sverige också eftersom jag hade högt TSh i somras och ville ha Levaxin. Jag fick tjata mig till det eftersom jag tycker att det var för högt med 3,7 i värde när jag ska försöka bli gravid medan läkaren säger att det är inom gränserna. Ja, om jag inte skulle bli gravid ja, jag fattar inte hur en gynklinik tänker. Men jag fick en tablett levaxin och en tablett trombyl. Har hört att det kan hjälpa om det är så att missfallen har med små proppar i livmodern att göra. Nu vet jag inte vad anledningen till missfallen var men eftersom trombyl inte gör någon skada så skadar det inte att testa trombyl innan och under den eventuellt kommande graviditeten.

 

 

Ett svar

Lämna en kommentar